Kära yogavänner!
Första gången jag reste till Indien blev jag helt överväldigad och superstressad av alla intryck. Jag minns hur vi efter en lång dammig resa bland tutande bilar, kor, kameler och hästar kom fram till ett fridfullt tempel. Det var som att landa i en grön oas. På en skylt hade någon skrivit:
“You can’t stop the waves, but you can learn to surf.”
Hur mycket vi än kämpar kan vi aldrig ha full kontroll över det som händer, men vi kan kanske lära oss att glida genom livet mer smidigt. Yogan hjälper jättemycket här tycker jag – man får mer flow. Min vision är att Studio Canalis ska vara en grön oas för dig – en plats där du kan landa, andas och känna dig som hemma.
Många av er har skickat sms, mejl, dm och ringt och jag förstår verkligen dig som är besviken för att du blev utan yogaplats i höst. Vi på Studio Canalis gör vårt bästa under pandemin och pandemilagens restriktioner. Det innebär dock att vi bara kan ha mindre grupper i våra yogasalar – av säkerhets skäl.
Förra fredagen låg dessutom vår hemsida nere under en tid på morgonen på grund av det höga trycket på bokningen. Vi har fått feedback av er och förstår att ni är upprörda. Vi är verkligen mycket ledsna över det som hände och förstår er frustration. Det blev en svår situation för mig personligen då jag ”bara” är yogalärare och ägare av Canalis men inte är den som kan styra över tekniken bakom systemet.
Nästa bokningsomgång kommer vi att ha ny rutiner och detta kommer inte att inträffa igen. Jag är mycket ledsen för er skull som inte fick plats och hoppas att vi kan öppna upp för fler klasser och platser snart.
Vänliga hälsningar,
Jona
Förklaringen och lösningen till att servern låg nere är här:
Hej Jona!
Vi kunde se att det var en del PHP-processer som låg kvar länge, och därmed höll CPU:erna upptagna så att nya processer startades snabbare än de befintliga hann avverkas.Vi lade på extra resurser i form av fler CPU-kärnor och utökat RAM-minne, för att klara av ruschen ….
Vänliga hälsningar, Support Technician